oktober 31, 2005

Dat kost ratingpunten

Helaas is het toernooi in Hoogeveen niet zo gelopen als ik gehoopt had. Nadat ik maandag nog op de club een mooie remise tegen Domien had ging het in Hoogeveen mis. De eerste drie ronden verloor ik. De eerste ronde tegen Dick Stavast (rating 1955) was nog te verwachten. Daarna zaterdag tegen Theo Rellum. Hier sloeg ik een remise aanbod af en verloor daarna. Tegen Theo van Niekerk dacht ik te gaan winnen maar door een torenoffer en goed spel van Theo verloor ik weer. Maandag tegen Jan van den Berg verloor ik eerst een stuk door maar door verder knokken won ik eerst het stuk terug en kreeg ik een enorme aanval en zette ik Jan mat. De volgende dag tegen Jan Vorenkamp verloor ik door een scherpe variant van de draak die Jan Vorenkamp goed afmaakte. Tegen Dick Dolman de dag erna een goede remise. Tegen Jan Nagel had ik moeten winnen d.m.v. een torenoffer, maar dit durfde ik toen niet aan en verloor daarna in een eindspel. Tegen Marc Snuverink wonder boven wonder een eindspel met twee pionnen minder remise weten te houden en de laatste ronde knullig verloren tegen Hans Spanjersberg. Deze had ik remise moeten keepen i.p.v. forceren. Ik zal hierdoor ongeveer 97 ratingpunten verspelen in een kwartaal.