september 19, 2005

Verloren in de eerste ronde Jannes Bokaal

Vrijdag 16 september was de eerste ronde van de Jannes Bokaal 2005 / 2006. Ik heb verloren van Nathalia Westermann, een 14 jarig talentvol meisje. In een remise-achtige stelling sloeg ik een pion met mijn paard, terwijl deze pion gedekt was. Daarna nog een tijdje geknokt en op het einde kwam ik in een eindspel waarin Nathalia een toren en een paard en ik alleen een toren had. Door de razende tijdnood zag ik niet dat ik de torens kon ruilen waardoor het remise zou zijn geworden. Eigen schuld dus en terecht dat Nathalia won. Overigens is het voor het eerst dat ik van een vrouw heb verloren (in 35 jaar schaken). Zaterdag meegedaan aan het Groninger rapid toernooi. Er zouden twee groepen zijn (boven 1800 en tot 1900), maar er waren slechts 27 deelnemers, dus met z'n allen in 1 groep. (2.5 uit 7). Verder won Feyenoord van Heerenveen met 5-1, AZ won van Ajax met 4-2 en Groningen won van PSV met 1-0. Heracles - RKC was al 0-2 gworden. Az, Feyenoord en RKC gaan met het volle aantal punten aan kop (15 uit 5)